Circ pe piine

Multe si marunte evenimente se petrecura in viata publica romaneasca din iunie cind am incetat sa mai "cuprind" cu mintea tainele (politicii) pe care le-ntilneam in calea mea si pina azi, cind nu am mai rabdat sa nu vorbesc de penibilul care a invadat viata noastra. Prezentat in direct, la tv.

Pentru ne-uitare, prin iunie 2009, circul mediatic il prezenta pe Gigi (Becali) luat in papuci din palat'su pen'ca-ncercase (si reusise, de altfel) sa-si faca singur dreptate intr-un caz de lez majeste. Ii fusese furata masina,bre! Lui Jiji insusi, regele cartierului! Iar derbedeii au fost prinsi, apoi interogati de "rex", obligati sa-i returneze bunul si eliberati. Si ei, ce credeti, s-au dus la politie sa reclame privarea de libertate si deposedarea de lucrul pe care tocmai il furasera. Distractiv, nu? Intreaga presa a relatat si pe lung dar si pe lat evenimentul. Ba i-au plins de mila lui Jiji, ba l-au infierat...ma rog, fiecare cum a inteles. Oricum, a fost momentul in care am crezut ca nu ne mai revenim , cu capul, si nu am mai facut vreun comentariu pe blog. Si-am inceput sa ma uit si eu la spectaol, ca era gratis.

Insa ieri, "dezvaluirea" brutalitatii lui Basescu si controversele zilei privind falsificarea clipului facut in 2004 (pentru cei aflati la mare departare de mica noastra tarisoara, dar plina de ridicol, este vorba despre scatoalca data de candidatul de-atunci unui copil aflat aproape de scena electorala) m-au scirbit definitiv de presa care se face in Romania si de exponentii acestei nobile meserii. Pai cum altfel, cind Radu Moraru ("Nashul" emisiunii omonime) afirma raspicat timp de 2 ore cum ca respectiva filmare este un fake, cind colega sa de platou, incoruptibila ziarista de la Romania Libera al carei nume nu mi-l amintesc acum ii tine isonul, cind multi altii prefera sa minta fara sa clipeasca, in direct, la ore de maxima audienta???

De aceea am simtit nevoia sa pastrez aici emisiunea de ieri a lui Mircea Badea. Are citeva elemente de mare noutate.
http://www.antena1.ro/index.php?page=webcast&id=65197&type=show&item=10
(aici e linkul, sa nu incalc dreptul de autor, la emisiunea din 27.11.2009 ma refer)

Trebuie sa recunosc ca nu am fost intotdeauna fan a lui Badea. In primele lui aparitii, alaturi de teo Trandafir mi se parea mult prea brutal in apreciere si prea putin sensibil la nuantele realitatii. Apoi, l-am vazut exhibitionist, facind spagat pe doua scaune, si iarasi nu am vrut sa-i dau prea mult crezare. Insa de vreun an mi se pare bun, extrem de bun si cel mai curajos om de opinie al momentului. Un real formator de opinie.
Asadar, chapeau, atit pentru informatii dar si pentru felul in care le "ambaleaza" , inegalabil, Mircea Badea!

Iar , acestea fiind zise, obsesiv, ma-ntreb: ne-om mai reveni vreodata, ca natie?

P.S. Radu Moraru si x-ulica de la Romanica Libera arata felul in care se instaleaza, insidios, dictatura. Asemeni lor, si alti ziaristi, pe vremuri, l-au ajutat pe ceausescu sa razbeasca. S-a inceput prin a face din alb negru. Sa amesteci valorile. Sa ametesti masele.
Astfel a ajuns tara noastra atit de amarita (caci masele ametite aleg conducatori pe masura lor) iar noua ni s-a retezat sansa normalitatii.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tulcea de alta data...

Voturi albe, voturi naive

Doua articole interesante