Cariere cirpite?

Rusine sa-mi fie, de-atita vreme si nimic scris... adevarul este ca am oroare de confesiunile in public si aceste bloguri nu sunt altceva...insa imi place sa arunc cu privirea in blogurile altora...urit obicei, nu-i asa?

Ieri am avut revelatia ca "povestile de succes" si sintagma "urmeaza-ti visul"sunt gogorite create intru manipularea celor mai slabi de inger. Asadar, subnutritii Africii isi "urmeaza visul" oare? Si, daca da, care este acel vis?!
De unde mi-a venit ideea? Pai, am citit un articol numit "cariere cirpite" in care un nenea headhunter isi invinovatea cititorii cum ca nu-si urmaresc pasii in cariera, cu alte cuvinte ca-si "cirpesc" traseele in viata, acceptind joburi bine platite in detrimentul investitiilor in cariera ... ei bine, intrucit scria atit de bine (nu gasesc acum articolul cu pricina sa dau un copy paste, ca mi-ar fi mai usor) m-am regasit in situatie si, desigur, m-am inciudat...Fireste s-au declansat mecanismele de autoaparare si, hop , revelatia!

Da' , totusi, flaminzii au visuri? Si, daca au, si le urmeaza?

****

Ei, bine, ce-am mai vrut sa scriu in ultima vreme, si nu mi-am gasit timp (de lene! :-) a fost experienta de neuitat la o sectie de votare comunala , unde s-a testat vointa electoratului privind demiterea presedintelui.
Rezultatul a fost acelasi ca in toata tara, respectiv dintre cei 40% de alegatori cam 70% nu au fost de acord dar nu asta m-a impresionat.
In tinutul "uitat de timp", unde telefonul nu avea semnal, nu puteam asculta radio si nici vedea vreun televizor, am stat o zi intreaga asistind la defilarea unei Romanii rurale de toata jalea. Babushte in papuci de plastic, tineri oligofreni rufosi sau analfabeti (la 19 ani un tinar, de meserie vacar, a fost dus de mina de tatal sau care a si semnat, de altfel, in locul lui, in liste, sa participe la vot) - ei sunt taranii cu care am intrat in U.E. ! Mai putini, au participat la vot "mijlocasii" satelor si nu s-au prezentat bogatii (care, din spusele colegelor exista in Bestepe).
M-a distrat, de asemenea, felul in care cuplurile intrau in cabine (chestie interzisa, sa se stie!) si se revoltau daca nu li se permitea. "Pai, eu dorm in pat cu sotul meu, cum sa n-am voie sa intru cu el in cabina de vot?!" - a replicat o mamaie...Corect, nu? Cred ca emanciparea femeii ramine o poveste(nici macar frumoasa) la sate.

O experienta demna de povestit este cea de presedinta de sectie de votare. N-am mai fost pina atunci in aceasta postura si am trait pe viu experienta transformarii tuturor celor cu care am intrat in contact si subordonarii neconditionate fata de "shef". Incredibil , aproape... Brusc, pentru ca eram investita cu autoritate de stat (vorba vine - dar asa scrie in lege ;-) si puteam dispune in jurul acelei sectii de votare am putut vedea primarul (cu tot cu aparatul propriu), politistii, membrii sectiei de votare si, desigur, toti oamenii care se perindau pe-acolo cu o atitudine deferenta si foarte ascultatoare fata de tot ce hotaram eu. Este o senzatie, parca jucam un joc si nu-mi venea sa cred cum si ceilalti isi jucau rolurile cu mult entuziasm.
A fost pentru mine explicatia butadei ca "puterea este o bautura tare" (nu m-a imbatat, sa fie clar, insa am inteles de ce). In plus, devine de inteles de ce-si schimba oamenii comportamentele cind se afla intr-o postura "de comanda"... nu ca ar vrea ei asta, insa comportamentul celorlalti ii determina sa se poarte altfel.
Straniu.

Ei, cam asta ar fi fost de povestit si asta mai demult... De ce a iesit base invingator? Nu pentru ca oamenii l-au vrut ci pentru ca le-a fost teama de schimbari radicale. "Razboi ne trebuie noua acum?!" - a spus o tanti si cred ca a fost esenta rezultatului votului.

Daaaaaaa, si in politichie, chiar si acum, la o luna de la evenimente, lucrurile ramin neclare, ca asa ne place noua romanilor sa pescuim in ape tulburi...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tulcea de alta data...

Voturi albe, voturi naive

Doua articole interesante