Evrrrru!

O stire aparuta astazi pe Hotnews http://www.revistapresei.ro/articol_86650-Bulgaria-cere-ca-euro-sa-se-numeasca-evro.htm ("Bulgaria cere ca euro sa se numeasca evro") mi-a amintit un incident petrecut asta vara, la Balcic.

Indragostiti cum eram noi de Castelul Reginei Maria, il vizitam cu nesat si, intr-una din seri, ne-am oprit mai mult linga bazinul cu nuferi.Nu stiu eu ce faceam (poze, desigur!), prietena mea vorbea la telefon, insa atmosfera relaxata a disparut intr-o clipa, odata cu aparitia unui grup de copii surescitati care m-au anuntat ca "fata ta a fost arestata!"

In primul rind ca nu intelegeam cuvintul "arestata", nici de ce erau asa de agitati, asa ca m-au luat pe sus, pina la "locul faptei", unde un politist bulgar, rosu si transpirat, se rastea la fiica-mea, care parea pierduta in spatiu. Din multele lui vorbe, una se repeta obsesiv, o miriitura: EVRRRRU! O dau eu pe engleza, el, nimic. Mai urlator: EVRRRRU! Fiica-mea, cu corpul delict -o frunza de lotus - in mina, m-a facut sa inteleg problema. Politistul, la sclipirea mea de intelegere, a inceput sa-mi fluture cinci degete in fata ochilor: ZVAI EVRRRRU! - si-a dat sa puna mina pe copil... In panica, ridic tonul, explic in engleza ca nu era vreo pancarta de avertizare (cum era sa-mi apar puiul?!) ... se aduna oameni, ce mai, ca la circ. Intre timp imi amintesc eu refrenul cu "ein, zwei, polizai" insa ma fac ca nu pricep. Pina la urma, vede el ca nu o scoate la capat cu cu noi asa ca ne arata iesirea.

Fiica-mea, spasita, a pus frunza rupta la loc in bazin , rusinata la culme, eu am certat-o ca "mama, vezi ce se intimpla daca nu ma asculti" si, cu politistul pe urmele noastre, am iesit din parc, cu coada intre picioare. Ma uitam cu coada ochiului la el si ma gindeam ca mare lucru a fost ca nu ne-a tras si un toc de bataie.
Citeva zile mai tirziu am aflat ca strigatul de lupta "EVRRRU!" inseamna, de fapt, euro, si ca ar fi rezolvat rapid problema.

Asadar, daca Bulgaria cere Uniunii Europene ca moneda unica sa fie, de-acum, "evro" si chiar ameninta cu blocarea negocierilor de aderare dintre Muntenegru si U.E., intru reconciliere vin cu o noua propunere: moneda sa fie "ZWEI EVRU!", ca este mai acoperitoare... :-)

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tulcea de alta data...

Voturi albe, voturi naive

Ritualul electoral: farsa organizata de elite